Tiedote 14.9.

Bryggan tarina osana lahtelaista ravintola- ja kulttuurielämää alkaa olemaan päätöksessä. Ei varmaankaan monellekaan tule yllätyksenä, että Katu-klubista johtuvat taloudelliset haasteet ovat vaikuttaneet koko yrityksen toimintaan. Vaikka bryggien osalta tulos on vahvassa kunnossa, ei se riitä paikkaamaan Katu -klubista aiheutuneita tappioita. Markkina 500+ asiakaspaikkasten klubien osalta ylikuumeni viime keväänä, ja tämä heijastui myös Katu -klubiin ja sitä kautta bryggien talouteen vahvasti.

Olemme toteuttaneet saneeraushakemuksen, jonka läpiviemiselle vaikuttaisi olevan vahvat perusteet. Valitettavasti Aleksanterinkadun vuokraisäntä ei ollut halukas jatkamaan vuokrasopimusta. Tästä johtuen saneeraukselle ei ole perusteita ja toiminta päättyy vuokrasopimuksen mukaisesti 30.9. Henkilökuntaa on tiedotettu asiasta.

Meillä on ollut ilo ja kunnia olla mukana toteuttamassa lahtelaista ravintolakulttuuria viimeisten neljän vuoden aikana. Tavoitteenamme on ollut luoda tunnelmaltaan avoin ja kulttuurimyönteinen ravintolaympäristö, jossa on tilaa myös yhteiskunnalliselle keskustelulle ja laadukkaalle musiikille. Supportti on ollut sekä asiakkailta että yhteistyökumppaneilta erittäin vahva myös haastavina aikoina. Olemme todella kiitollisia näistä koko toimintamme ajalta.

Toimintaa pyritään jatkamaan normaalisti syyskuun loppuun saakka. Asiaan ei liity tämän kummempaa dramatiikkaa.

Toivomme, että lahtelaiset käytätte aktiivisesti tällä hetkellä tarjolla olevaa ravintola- ja tapahtumatarjontaa. Se on ainoa tapa, millä varmistatte palveluiden kehittymisen ja pysymisen alueella.

Sataman osalta käymme keskusteluita toiminnan jatkamisesta uuden toimijan voimin. Toivomme, että tästä voimme kertoa ilotarinaa piakkoin,

Juha